pondělí 9. dubna 2018

Re-use (oblečení a doplňků) → Vinted


Určitě se každé z nás nejednou stalo (a určitě ještě stane), že si koupí něco na sebe a pak v tom jde třeba jen jednou a zjistí, že se v tom prostě necítí a nebo to dokonce neoblékne nikdy (špatná velikost apod.). A pro tyto případy vznikl Vinted (dřívější VotočVohoz: Vinted - můj profil), kde se můžete těchto kousků zbavit a zároveň získat určitou částku z nákupu zpět. Popřípadě můžete sama tyto kousky nakupovat - mnohdy jsou to úplně nové věci s visačkou a ty zde můžete koupit třeba za zlomek původní ceny. A co je úplně nejlepší varianta - že vyměníte kus za kus!

Já zde prodávám už několik let oblečení, obuv, šperky, ale i kosmetiku - protože se mi často stane, že toho nakoupím moc a pak zjistím, že to nemám šanci upotřebit. A neprodávám jen svoje věci, ale i od ostatních členů rodiny. Člověk se toho takto zbaví (a uvolní místo na nové věci) a má možnost přece jen pár korunek utržit, a proč ne. Postupem času jsem zde začala i nakupovat a většinou se mi nákupy osvědčily a zboží opravdu odpovídalo popisu. Občas se samozřejmě stane, že něco nesedí, ale to je tak u každého nakupování přes internet. A samozřejmě se i stane, že vám přijde věc, která rozhodně nevypadá jako nová, i když v popisu to tak uvedené je. Ale pořád převažují ty pozitivní zkušenosti. Zkoušela jsem prodávat i jinde, ale Vinted je, co se týče oblečení, bezkonkurenční. Vyhledávání je zde přehledné a je tam toho opravdu hodně.

Moc se mi líbí tato filozofie. Když tak nad tím přemýšlím, tak je to vlastně celkem ekologické. Proč něco hned vyhazovat, nebo to nechat válet se ve skříni, když mohu danou věc předat dál a udělat tak radost dvěma osobám - tomu, kdo si ji koupí, že má novou, hezkou věc za pár korun, ale i mně, že jsem se dané věci zbavila a vydělala prodejem nějakou korunu. 
Dříve jsem si v podstatě vybírala jen nové věci, ale teď nemám problém koupit si i věc, která byla nějakou dobu nošena, ale ani to není na ni poznat. No, a co se mi nepodaří delší dobu prodat, i když mám už cenu na minimu, tak daruji na charitu nebo prostě do těch kontejnerů s oblečením.
A s tím, jak teď bydlím v Praze, tak přibylo i více možností na osobní předání, což je super, když vezmu jak se pošta neustále zdražuje.

A teď proč vlastně vznikl tento článek? Prostě jsem se chtěla jen pochlubit 😁 že za toto množství krásných věcí jsem dala dohromady 800Kč (vč. pošty; od 2 slečen). A případně vás, které tyto stránky neznáte, pozvat, ať se tam mrknete a třeba zkusíte něco prodat nebo koupit 😊



A co vy, nakupujete nebo prodáváte věci na internetu z druhé ruky? 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš čas strávený komentováním tohoto článku :-)