neděle 23. května 2021

Koho stojí za to sledovat na IG a odebírat na YT

Rozhodla jsem se, že sepíši článek o tom, koho sleduji na instagramu a jaké kanály odebírám na YouTube - kdo mě tedy nějakým způsobem motivuje či nějak obohacuje, možná i ovlivňuje, a koho opravdu stojí za to sledovat. Kdo chce, tak to může brát jako inspiraci, na koho se třeba podívat :)


Ve většině případů ti, kteří mají YouTube kanál, mají i instagram, takže je sleduji i tam. Jedinou výjimku (teda možná mají IG, ale já je tam ani nezkoušela hledat) tvoří kanály různých organizací (nebo jak to nazvat). Jedním takovým kanálem je Divadlo Kampa – které určitě všichni Pražáci znají. Já zde sleduji dva konkrétní pořady, a to Duši K, což jsou taková milá setkání a besedy s Jaroslavem Duškem. Zve si ve většině případů pro mě velmi zajímavé a inspirativní lidi a sleduji v podstatě všechny díly. Druhým pořadem je improvizační vystoupení již zmíněného p. Duška s Pjérem la Šé'zem – Malá Vizita, které je nabité jimi osobitým humorem. Dalším velmi inspiračním kanálem jsou Příznaky transformace, kde bývá opravdu velké množství pořadů s nejrůznějšími hosty, Zde si vybírám jen ty díly, které mě opravdu zajímají. Je to hodně o seberozvoji, poznání sebe sama a nějakém životním stylu. No a do třetice je to kanál Vogue, který je samozřejmě celý v angličtině a zde si vybírám videa s mnou oblíbenými herečkami/zpěvačkami/modelkami, kde dotyčné provedou například svým dnem nebo ukazují jejich kosmetické rutiny. Občas pochytím nějaký zajímavý trend nebo vychytávku a také jsem díky tomu v kontaktu s angličtinou.

Teď bych se přesunula na YouTube kanály ve většině českých žen, které tedy sleduji i na instagramu.

Jedinou výjimkou mezi nimi je Holanďanka Romee Strijd (YT, IG), což je top modelka Victoria's Secret. Romee točí v (pro mě docela dobře srozumitelné) angličtině o životě modelky a sdílí tak i různá cvičící videa, beauty rutiny a stravu. V zimě se ji ale narodila dcera a navíc v dnešní době už ani ten život modelky by nebyl jako dřív (dříve se mi právě líbily její vlogy z cestování po celém světě po módních přehlídkách), takže sdílí spíše takové běžné dny. Ale i tak si ráda její videa sem tam pustím – především kvůli té angličtině.

Koho opravdu ráda sleduji, i když poslední dobou těch videí moc netočí a je aktivní spíše na IG, je Dewii, respektive @Dewii.veg. Dewii je přibližně mého věku a je opravdu velmi inspirativní co se nějakého udržitelného životního stylu týče. Je propagátorkou veganství a dělá osvětu o tom, jaký by měl být správný přístup k naší Matce Zemi. Mám od ní i knihu, kde je popsané vše možné od třídění odpadu přes to, jak to chodí v módním průmyslu až po nějaké ekologičtější vychytávky do domácnosti.


Podle Dewii také ráda zkouším dělat různé veganské recepty a vždy jsou to neskutečné dobroty! Co si tak pamatuji, tak jsem zatím dělala nepečené ovesné tyčinky, kokosové kuličky "Raffaello", proteinové kuličky, bezlepkové marokánky, golden milk nebo banánový chia puding. 

 

Další pro mě inspirativní ženou, která svůj kanál spustila teprve nedávno je Verunity, resp. @verunity_. Ve svých videích ukazuje, jak se dá žít v klidu, tichu samoty a v sepětí s přírodou. Je pro mě takovou inspirací, že vše je možné a navíc z ní vyzařuje opravdová ženskost. A jako bonus ukazuje krásnou přírodu Šumavy a jejich nádherné zvířectvo :)

Dále velmi ráda sleduji Marketu Frank (resp. @marketafrank), její videa jsou plná pohody a klidu a vždy se těším na další. To platí i o kanále A Cup of Style (@acupofstyle) – což jsou sestry @luciegranova a @nicole_e, které sleduji opravdu už dlouho, a od kterých jsem už dvakrát měla i roční motivační diář. Ráda bych si také přečetla jejich poslední knihu (vyšla minulý rok) a chystám se z jejich stránek objednávat dobroty MG (vytvořené Market Gajdošovou).


Všechny tři zmíněné slečny mají teď malá miminka, což není tématika, která by mě zajímala, ale zjišťuji, že mě baví je sledovat i tak. Samozřejmě si třeba nepustím vyloženě video s nějakou výbavičkou pro dítě, ale nevadí mi sdílení jejich nového maminkovského života.

Ve výčtu nesmím zapomenout na Cukrfree (Janina D. Černá - @cukrfree), jejíž podcasty úplně žeru! :-D Díky ní jsem poznala plno inspirativních lidí a rozšířila si obzory. Vždy se těším na další :) Také se z jejího eshopu chystám dělat objednávku proteinů a dalších věcí, protože vše, co je u ní, je určitě zárukou kvality.

Dále sleduji více youtuberek, co jsou více zaměřené na beauty/fashion tématiku. Z těch mám nejraději kanál Adel a Katarina (@adel_a_katarina), což jsou Češka Adél Sadovskiy a Slovenka Katarina Van Derham, které žijí v Los Angeles, takže jejich videa nejsou jen o kosmetice, ale i o životním stylu v Americe. Tyhle dvě snad sleduji ze všech úplně nejraději, prostě mě to s nimi baví :)

Když jsme u beauty, tak kdo by neznal Petru Vančurovou alias petralovelyhair – naši nejznámější beauty blogerku/youtuberku, která dokonce vytvořila ve spolupráci s Revolution paletky a další kosmetiku. Já mám od ní paletku očních stínů a taky bronzerů a rozjasňovačů.


Další koho jsem kdysi začala sledovat hlavně kvůli inspiraci na kosmetiku pro aknózní pleť je Jitka Boho (@jitkaboho). Tu se přiznám, že momentálně už tolik nesleduji, ale kdysi pro mě byla v kosmetice inspirací. Kanál Beauty by Katty (@beautybykatty) je zaměřen původně také hlavně na kosmetiku, ale já její kosmetická videa již nesleduji vůbec, protože za mě dává typy pouze na předraženou kosmetiku, u které si ani nejsem jistá jejími účinky (něco málo jsem dle doporučení zkoušela). Sledovala jsem ji vždy hlavně kvůli pohodě, která byla cítit z jejich vlogů se zahrádkou a kočičkami, ale to se poslední dobou přece jen vytratilo. Ale i tak si její videa – vlogy k nějaké činnosti přece jen pustím (i když nejspíš už jen ze setrvačnosti).

Koho bych ještě chtěla zmínit z oblasti především fashion je Týnuš Třešničková (@tresnickova), kterou už sleduji také nějakou dobu a ráda si její videa sem tam pustím.

A úplně mimo výše zmíněné je Kovy (@kovy_gameballcz) - Karel Kovář (což je i jediný účet muže, který na YT pravidelně sleduji), u kterého mě baví, že třeba podává něco poučného z pro mě ne úplně zajímavé oblasti, ale umí to velmi vtipnou formou.

Toť vše k YouTube kanálům, které sleduji a které jsem chtěla vyzdvihnout. Co jsem se dívala, tak když jsem si chystala tento článek, tak v odběrech mám 29 kanálů. Co se týče instagramu, tak to je/bylo celkem 158 účtů. Zde kromě výše zmíněných sleduji i hodně sportovců – cyklisty (ti tvoří snad několik desítek :-D), běžce. Dále hudebníky, herce, modelky, různé obchody a všelijaké známé osobnosti. Ale je zde pár osobností, které bych ještě ráda zmínila.

Co se týče nějakého osobního rozvoje, životního stylu a zdraví celkově, tak jsou to účty Heleny Houdové, Terezy Kramerové, Jana Vojáčka (funkčního lékaře - doporučuji jeho knihu Umění být zdráv), Wima Hofa (další skvělá kniha Wim Hof Ledový muž), Kataríny Baniariové (dělá osvětu pro ženy o cyklu apod.), a myslím, že sem mohu zahrnout i Hynka Medřického, který dělá osvětu, co se osvětlení týče. Dále jsou tu inspirativní lidi, které je radost sledovat jako Anie Songe (Anie teď nebyla moc aktivní, ale má na světě i dvě knížky – já četla pouze tu první), zanormalniholky, resp. hellochristie. Ráda také sleduji Lůcu Kutrovou – holka_s_bucket_listem_luca, od které jsem přečetla knihu (a chystá se další!), jak prošla pacifickou hřebenovku a teď sdílí, jak se svým huskym Marvelem cestuje po horách. Další cestovatelský účet je rodiny Šiklových – thesikls, popřípadě přímo Kamily – rodinka se třemi dětmi, kteří cestují všude možně po světě (já Kamče závidím hlavně ty krásné vlasy!).

 


Koho dále moc ráda sleduji je Nikola Čechová @shopaholicnicol, která dříve točila i videa na YouTube. Nevím proč, ale sleduji ji prostě ráda :) Navíc začala hezky běhat a inspiruje i další slečny.

Koho se určitě vyplatí sledovat je Celeste Barber - komička, která ráda paroduje různá krátká videa modelek a dalších „dokonalých“ žen. Je opravdu neuvěřitelně vtipná a ten její přístup mě baví.

No, myslím, že jako inspirace, koho je dobré sledovat, bude těchto pár lidí stačit. Kromě YouTube můžu doporučit i různé podcasty (ne všechny jsou na YT), ale to asi nemám žádný, který bych si vyloženě pravidelně pouštěla – kromě zmíněného od Cukrfree (jinak si asi nejčastěji pustím ten od holek A Cup of Style). Blogy v podstatě pravidelně také žádné nečtu, tam si spíš zajdu pro nějaký ten recept :)

Tak jo, to bude ode mě vše. Budu ráda, když mi i vy dáte vědět, koho stojí za to sledovat :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš čas strávený komentováním tohoto článku :-)