pondělí 21. prosince 2020

KetoFit – speciální dieta pro ženy

Když jsem dostala nabídku, zda si nechci vybrat nějaké produkty z KetoFit na vyzkoušení, tak jsem zajásala a ihned se šla podívat na stránky, o co se vlastně jedná. O ketodietě jsem sice slyšela, ale vlastně jsem moc nevěděla, o co se jedná, takže ani jaké produkty mohu čekat. Ale na stránkách mě ihned některé zaujaly – hlavně protože většina výrobků obsahuje vyšší množství proteinů a já mám proteiny ráda (pravidelně si přidávám do kaší apod. vanilkový od Garden of Life). Takže jsme se domluvili, že si mohu vybrat libovolné produkty v hodnotě do 1500Kč a zdarma mi je pošlou. Výběr šel celkem snadno ☺

KETODIETA + SLOŽENÍ

Ale než vám napíši přímo mé zkušenosti s jednotlivými produkty, tak bych chtěla stručně popsat, o co se v této speciální ketodietě jedná a čím jsou produkty výjimečné. Veškeré produkty byly navrženy (jedná se o české produkty vyráběné v Brně) přímo pro ženy a potřeby jejich těla a byly sestaveny tak, aby vynahradily klasickou stravu a ženy mohly pomocí této diety rychle a účinně hubnout. Už na stránkách se můžete seznámit s jídelníčkem pro hubnutí, popřípadě vám váš osobní jídelníček klidně sestaví na míru. Na stránkách je také spousty pozitivních ohlasů s příběhy doplněnými fotografiemi, kde vidíte, že produkty opravdu pomáhají hubnout. Dokonce píší, že tato dieta je i bez známých jo-jo efektů. Produkty jsou navíc doplněny mnoha vitamíny a minerály, měly by tedy jako bonus celkově zlepšovat i kvalitu pokožky, vlasů a nehtů. Ketodieta a její produkty jsou nízkosacharidové a naopak obsahují, jak již bylo zmíněno, vyšší množství proteinů. Tělesný tuk by měl jít dolů rychleji a údajně bez pocitu hladu – s 5ti jídly za den a bez nutnosti sportovat.

PRODUKTY

Tak a teď se rovnou přesuneme na jednotlivé produkty, které jsem vyzkoušela. Příprava všech jídel je opravdu snadná. Většina je ve formě prášku, který stačí smíchat s vodou – takto je zesílen efekt hubnutí, nebo s mlékem, resp. rostlinným mlékem/nápojem. Při přípravě jsem postupovala dle návodu na obalu k použití.

A ještě než se pustím do výčtu jednotlivých produktů, tak jen chci upozornit, že jsem produkty zkoušela nahodile – tedy nedržela jsem žádnou dietu a pouze jsem nějaké mé denní jídlo (nejčastěji to byla snídaně) nahradila těmito produkty. Takže nemohu zhodnotit dlouhodobé účinky, co se týče hubnutí a nějakého celkového pocitu z této stravy.

1) Proteinové smoothie jahoda-jablko-banán-kokos 

        300 g/10 porcí + shaher 600 ml (650Kč)


  

Na smoothie jsem se celkem těšila a byla to pro mě jasná volba. Říkala jsem si, že by to mohla být taková rychlá snídaně, když nebudu mít ráno třeba v práci čas a nebo bych si jej mohla dávat i před během. Smoothie jsem namíchala s rostlinným mandlovým mlékem – dle instrukcí jsem jej nejdříve ohřála. Je opravdu husté konzistence a takové růžové barvy.

            

Co se týče chuti, tak je to taková plná chuť (říkala jsem si, že by možná stačilo i méně prášku než je v návodu), sladká a celkově se dá říci, že je to i chutné, ale stále cítíte, že je to výrobek z prášku a je to tedy taková „umělá“ chuť. No osobně si nedovedu představit, že bych toto konzumovala třeba i 5x za den a delší období. Jako takové zpestření sem tam proč ne, ale pravidelně za mě určitě ne. A jak je to se zasycením? Tak to se vůbec nekonalo. Po vypití jsem měla stejný hlad jako před a konzumovat jen toto po celý den, tak večer už šilhám hlady. Jediné plus je, že se dá po tom slušně běhat, aniž by mi bylo nějak špatně či těžko – vlastně asi tak, jako bych běhala na lačno. Takže celkově vzato celkem chutný výrobek, ale bez nějakého většího efektu.

Ale abych alespoň něco pochválila, tak shaker, který byl ke smoothie jako dárek, je opravdu super (a je to snad nejlepší produkt z balíčku!?). Konečně nějaký praktický, ve kterém se dá opravdu nápoj protřepat a neteče!

         

2) Proteinová čoko kaše 

        250 g/10 porcí (495Kč)

  

Na tuto čokoládovou kaši jsem se těšila snad ještě více. Jsem totiž zvyklá ráno snídat mnou speciálně připravenou ovesnou kaši nebo i nějakou jinou kaši, kterou vytuním proteinem, oříšky a dalšími dobrotami. A říkala jsem si, že toto by mohl být dobrý základ. Takže jsem si začala připravovat kašičku a k tomu i mé běžné oříšky a ovoce. Kaši jsem si poprvé nachystala z teplejšího klasického kravského mléka a byla jsem velmi překvapená, když mi z toho vyšla tekutina ještě řidší než u předchozího smoothie! A to jsem postupovala s množstvím tekutiny i prášku dle návodu. Podruhé jsem to zkusila přesně dle návodu – se studeným mandlovým nápojem (tentokrát jsem prášku dala ještě více než v návodu) a opět z toho byl nápoj, který se pohodlně dal pít brčkem. Až napotřetí jsem objevila typ v přiloženém letáčku, že pro hustotu dát pouze 160 ml tekutiny (místo 250 ml uvedeného na obalu), tak jsem to zkusila a kaše byla přece jen hustší, ale na můj vkus už dosti sladší. To už byla chuťové lepší jako "nápoj". Co se týče zasycení a možnosti následného sportování, tak je to to samé, jako u smoothie – nic se neděje.

3) Slané proteinové Keto tyčinky s kmínem 

        20 x 5 g (140Kč)

 

Co se týče slaných pochutin, tak to je u mě kámen úrazu – večer k filmu bych balíček brambůrek či nějakých tyčinek apod. slupla jako nic. Takže alternativa, které mohu sníst, kolik chci, bez pocitu výčitek mě zaujala. Samotný produkt bohužel už tak ne – sám o sobě je v podstatě bez chuti, ochutí to jen ten kmín a přijde mi, že v tom jde opět cítit prášek. Jako dá se to, nejsou zase tak špatné, ale není to nic, co bych vyhledávala a čeho bych snědla celé balení (vlastně ani půlku) na posezení jako normální tyčinky.

4) Proteinová omeleta čabajková 

        1 x 32 g (55Kč)

 

Tak toto byl snad nejhorší produkt – naštěstí jen jedna porce. Prvně, co se týče přípravy – děláno dle návodu, což se ale pěkně přichytilo na pánvi (dle mě to chce více oleje než je psáno a i samotná konzistence tomu moc nepřidá), takže jsem měla co dělat, abych z pánve tu omeletu dostala. Voňavé to bylo opravdu po čabajce, ale chuťově samotné dost obyčejné a rozhodně to není plnohodnotná náhrada večeře – měla jsem po ní stále hlad a myslím si, že příjem z omelety nedokázal obsáhnout výdej spojený s drhnutím pánve. Dokonce mi bylo po tom spíše divně, téměř až špatně. Takže za mě už nikdy víc něco takového.

5) Bezsacharidové těstoviny konjakové Fit Spaghetti KetoFit 

        1 porce (69Kč)


 

U těchto špaget mě nejdříve překvapilo, že jsou už vlastně hotové – špagety jsou jakoby předpřipravené v pytlíku s nálevem, což mi přišlo trošku zvláštní a nálev měl divnou vůni. Samotná příprava pak byla snadná – pouze ve vodě špagety trochu ohřát. Ale jejich samotná konzistence byla zvláštní, jakoby gumová, ale nepřišlo mi, že by byly "nedovařené". Ale díky této konzistenci se tedy vůbec neslepují. Omáčka, co jsem si dala navrch, ale celkově samotnou chuť špaget přehlušila, takže až na konzistenci ok. Porce na mě byla teda docela malá, ale nějaké menší zasycení tam bylo.

6) Proteinový keto chléb 

        72 g – 3 plátky (39Kč)

  

Když jsem vybalila z krabice tento keto chleba, tak jsem byla udivena, jak malá porce to je! Vzala jsem si jej do práce k polévce a říkala si, že takto by to mohlo snad stačit, ale nestačilo, musela jsem si vzít ještě krajíc žitného chleba, který obvykle kupuji. Takže představa, že by tyto 3 malinké a tenoučké plátky obsáhly jednu porci jídla je pro mě až směšná. Co se týče chuti, tak to chlebu nemám snad co vytknout. Chutnal dosti podobně a i vzhledově připomínal takové ty tenké plátky celozrnného fit chleba od Penamu, který mám moc ráda.

7) Proteinové PalaČinky 

        25 g (1000 g/420Kč)


Palačinky mám opravdu ráda a párkrát jsem si koupila proteinové lívance v prášku od Nutrendu, kde stačilo přidat vodu, tak jsem si říkala, že by to mohlo být něco podobného.

Prášek jsem smíchala s mlékem v šejkru (vypadalo to opravdu jako těsto na palačinky, a to i včetně vůně) a dělala na rozžhavené pánvi z obou stran – ale když jsem palačinku dělala po druhé straně, tak se celá jakoby nafoukla (což teda ničemu nevadí, jen tedy se mi to u palačinek či lívanců ještě nestalo). 

    

Palačinku jsem pak potřela domácí marmeládou, zabalila a navrch dala šlehačku (obávám se, že to byste v ketodietě udělat nemohly). Chuťově byla dobrá, i když velkou zásluhu na tom bude nejspíš mít marmeláda a šlehačka, ale konzistence byla opět jako třeba u špaget taková zvláštně gumová. A opět, i když jsem palačinku kaloricky vytunila, tak jedna palačinka na nějaké zasycení je opravdu málo.

STRAVOVÁNÍ + DIETY

Takže jaké je mé celkové zhodnocení této ketodiety? To asi nemusím moc dlouze psát, z popisu jednotlivých produktů to musí být jasné.

Neumím si představit, jak na tomto (a jenom tomto – při ketodietě nesmíte v podstatě žádné jiné potraviny) dokáže někdo fungovat delší dobu. Přišlo mi, že to tělu nic moc nedá, hlad byl po všem. Ale věřím, že právě díky tomu se zhubne. Navíc podporovat dietu bez nutnosti pohybu je dle mě další blbost. I když na druhou stranu, kdybych já fungovala dlouhodobě na něčem takovémto, tak už bych asi energii a sílu na pohyb neměla.

Já jsem proti těmto speciálním dietám. Stačí přece jen rozumně přemýšlet nad stravou – nepřejídat se a snažit se jíst více zdravých potravin a minimum zbytečností, tedy mít trochu disciplíny a jít si za nějakým cílem a přidat zdravý pohyb. O tomhle povídá (mimo jiné) úžasně i Honza Vojáček (doporučuji jeho knihu Umění být zdráv), že vše je o poměru cca 70:30 – snažit se vše dělat nejlépe, jak mohu (tedy těch 70% a více), ale nehrotit to („Dělej vše jak umíš nejlépe, ale ne lépe“ - tohle zpívá Jarda Dušek a Pjér la Šé'z už ve Čtyřech dohodách). Základ je vždy v hlavě a je to o tom být v pohodě a zase se zbytečně nestresovat.

Přijde mi, že dnes většina hledá nějaké speciální diety, po kterých rychle a zázračně zhubne bez nějakého úsilí. Navíc je třeba si uvědomit, že každý nemůže být opravdu hubený, jde i o nějakou anatomii a geny.

Takže abych to ještě shrnula – pokud chce někdo zhubnout a dlouhodobě si udržet štíhlou postavu, tak je dle mě třeba změnit přístup k stravování celkově a dlouhodobě. A přidat nějaký pohyb, pokud chce i zdravě vypadající postavu. Pokud někomu v začátcích pomůže nějaká speciální dieta/strava, tak proč ne (i když nejsem si jistá její zdravostí a u této konkrétní moc nevěřím tomu, že by to byl „přírodní produkt bez chemie“), ale myslet si, že pak může opět “žrát” jako předtím a postava zůstane stejná, tak to je samozřejmě blbost. Navíc tyto speciální diety jsou tak šíleně drahé! Stačí si jen spočítat, na kolik by vás to stálo třeba na měsíc a dostanete se na cenu značně převyšující nějaký "normál".

Abych ukončila mé sdělení, které se od testování produktů trošku rozrostlo až k úvahám o stravě, tak jen na konec bych ráda poděkovala za možnost produkty vyzkoušet, byla to pro mě přece jen nová zkušenost a hlavně nové chutě a díky tomuto jsem si konečně uvědomila, že už ve své stravě nechci takovéto práškové rádoby potraviny, ale opravdu kvalitní stravu.

Kdo jste dočetli až sem, tak děkuji a přeji vám všem krásné a veselé Vánoce strávené v okruhu nejbližších a vše nej - hlavně tedy to zdraví, do nového roku! 🎅🎄

5 komentářů:

  1. Mě by zajímalo, jak to s těmi dietami je. Je sice hezké, že díky ní zhubnu, ale to se podle ní musím stravovat pořád, nebo se po zhubnutí můžu vrátit k normální stravě, aniž by se mi kila vrátila zpátky? Ono tyto diety nejsou zrovna laciná záležitost. Mnohem lepší mi přijde si trochu upravit jídelníček. Vyvarovat se sladkým a tučným jídlům a pořádně se hýbat. Já nejsem žádný velký sportovec, ale vloni na jaře jsem si koupila fitness náramek Xiaomi Mi Band 6 a letos i nový náramek a měřím si s ním, abych každý den ušla minimálně 8000 kroků a taky si ho zapínám na kolo, nebo když jdu plavat :-) .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dle mě jsou tyto diety těmi typickými s "jojo efektem" - asi díky tomu zhubneš (za hodně peněz), ale jakmile dosáhneš svého vytouženého výsledku a vrátíš se zpět ke své normální stravě, tak zase vše nabereš. A něco takového se nedá a ani by nemělo držet dlouhodobě. Já někdy leden/únor najela dle knížky Cirkadiální kód na TRE (Time Restricted Eating), kde jde o to, že se stravuješ jen v časově omezeném okně - ideálně 8 hod, max 12 hod a mimo to už nejíš. A je to fakt zázrak, protože v rámci toho okna můžeš v podstatě jíst, co chceš. Já sice jím docela zdravě, ale větší porce a vždy mám sladkou tečku, ale díky tomu jsem dost kilo zhubla a to se ani nedá říct, že bych předtím nějak hubnout potřebovala. Navíc jsem od března začala více běhat (za březen a duben 120km/měsíc) a každý den cvičím a vidím opravdu velké výsledky. Více věcí o tomto sdílím na mém instagramu :)

      Vymazat
    2. Tak k čemu ty diety jsou, když se nedají dodržovat dlouhodobě? Když už chci zhubnout, tak napořád a pak si váhu nějak udržovat, a ne že zhubnu a za pár měsíců, nebo týdnu budu mít váhu zpátky, to mi přijde jako ztráta času, energie i peněz. Radši zůstanu u toho pohybu. Ten mě nic nestojí a žádný jojo efekt u něj není.

      Vymazat
  2. Ketofit určitě ne. To jsou akorát tahačky na peníze. Nejlepší dieta je stejně pohyb a nejíst. Já mám hodně sedavé zaměstnání. Dělám klientům věci jako SEO a celkově obsahový marketing, takže celý den na židli a u klávesnice. Ale najdu si každý den prostě hodinu na to, abych se hýbal. Ať už jde o běhání, procházku nebo sebou mlátím na podlaze a cvičím. ;-) A kila jdou dolů a navíc narůstá i svalová hmota.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám také sedavé zaměstnání (denní/noční 12tky u počítače), takže je rozhodně to třeba kompenzovat pohybem už jen kvůli té tělesné schránce. Mně se osvědčilo TRE (=Time Restricted Eating - časově omezené stravování), u nás se spíš používá přerušovaný půst, kdy se ideálně v rámci dne jí během 8h okna a zbývajících 16h se už potrava nepřijímá. Pak v tom okně můžu v podstatě sníst co chci a kolik toho chci a tělo je spokojené (zhubla jsem tak na mou výšku a váhu dost kil, která jinak dolů nechtěla). A pohyb určitě - každý den cvičení (už jen kvůli tomu neustálému sezení je třeba se protáhnout) a dávám tolik běhu, kolik mé tělo vydrží, což se teda ukázalo, že 300km za měsíc už je až až.

      Vymazat

Děkuji za Váš čas strávený komentováním tohoto článku :-)