středa 3. července 2019

Význam potravinových doplňků (a co se děje bez nich)

Ahoj,

po delší době jsem se rozhodla, že místo videa napíši článek 🌞 Bude to v podstatě článek ze série nákupů - tedy takový unboxing objednávek (nakonec celkem tří!) z BENU lékárny


Ale nechci pouze vyjmenovat, co jsem si koupila, ale spíše objasnit, proč jsem si dané produkty zakoupila. I když ono asi bude zřejmé z účelu výrobků, na co jsem si je pořídila. Já bych se k tomu chtěla ale rozepsat podrobněji. Takže se v tomto příspěvku zaměřím na doplňky stravy (výživu - minerály a vitamíny) a na co jsem došla.

Již po prvním videu, které se týkalo spotřebovaných produktů, kde jsem mimo ty kosmetické, ukázala i veškeré doplňky stravy, mi bylo "vyčítáno", že to vypadá, jako bych "vykradla lékárnu" - zkrátka proč toho beru tolik a že se to dá přece dostat do těla stravou. Já jsem tedy zprvu s tímto názorem nesouhlasila, neboť veškeré produkty, které jsem užívala, pro mě dle mého názoru měly smysl a nemyslela jsem si, že bych některé uvedené látky dokázala do těla dostat stravou, nebo alespoň ne v takovém množství. Jak jsem o tom ale vice přemýšlela, tak jsem si začínala i sama myslet, že toho beru opravdu dost (většina byla kvůli pleti), a že si možná zadělávám pouze na "předraženou moč".

No a pak přišlo období, kdy jsem začala brát glukany od NaturApatyky (kdo mě sleduje na YouTube, tak ví) a tam mi bylo řečeno, že je úplně zbytečné, k tomu ještě něco dalšího brát. Takže jsem opravdu všechno vysadila a brala pouze glukany, které mi byly "předepsány". Poté jsem přešla i na jídelníček, který mi měl pomoci s celkovým ozdravným procesem těla.

Teď na jaře jsem se postupně začala vracet k podle mě intuitivní stravě, i když některé věci jsem změnila - prostě jsem si z toho všeho vzala to, co má dle mě význam a sedí mi. Ale říkala jsem si, že to s doplňky stravy už nebudu přehánět tak jako dříve, ale budu brát vždy jen jednu věc a postupně budu likvidovat své zásoby. 

A jak nejlépe zjistíte, zda má smysl různé doplňky stravy brát a že to není jen nějaké placebo pro váš dobrý pocit? No, pokud je neberete a začnete pozorovat, co se bez nich děje. Já na to přišla tak, že se u mě začaly projevovat různé - řekněme symptomy, které mě při jejich braní vůbec netrápily. Začaly se objevovat plíživě a nejdříve mi nedocházelo, že to může být absencí doplňků stavy. A co se týče normální stravy, tak si myslím, že je vcelku vyvážená a obsahuje zastoupení všech možných surovin, je pestrá a navíc si vařím sama. 

Nejdříve se sem tam objevovaly náznaky na křeče, či nějaká bolest svalů, kloubů a kostí celkově. Ovšem v posledních cca 2 týdnech mě dost nepříjemně začaly bolet kosti, a to především na rukou - začalo to na místech, která jsem měla zlomená, ale postupně mě bolely všechny prsty a šlo to až k loktům. A bylo to opravdu nepříjemné. Navíc mě nějakou dobu už dost bolí kloub u palce na noze (bohužel to vypadá, že se rozhodl růst) a chytají mě z toho křeče do celého pravého chodidla. A jako třešnička na dortu bylo, že mě asi před týdnem probudila ohromná bolest v lýtku, na které když jsem si chytla, tak jsem tam měla úplnou bouli ze svalů a celé to místo v křeči a nemohla jsem došlápnout. Druhý den jsem mohla chodit jen díky kompresním návlekům. 

No, a když píši o křečích, tak nemůžu ani vynechat zhoršení problémů se srdcem. Trpím na arytmie a poslední dobou jsem je měla horší (nepravidelné bušení srdce). Asi před měsícem mě dokonce probudilo něco jako srdeční záchvat, kdy mě probudilo něco, jako by mi do hrudníku udeřil blesk.

Ale co tomu všemu dodalo korunu, a zapříčinilo mé dvě poslední objednávky, bylo padání vlasů. Posledních pár týdnů mi vlasy padaly lehce vice, ale říkala jsem si, že je jaro, že to asi není nic neobvyklého. Navíc jak mám vlasy dlouhé, tak ono to vizuálně vypadá hůře, když vám vypadnou 3 dlouhé vlasy místo 3 krátkých. Ovšem od pátku jako lusknutím prstů se mi vlasy z hlavy začaly doslova sypat! A já své vlasy miluji! Bála jsem se je i učesat, tak jsem je měla v gumičce i přes noc a druhý den nechala takto. Ovšem v neděli jsem si je už nutně musela umýt a já si přitom myslela, že mi snad všechny vypadají - pod jejich množstvím se mi úplně ucpala vana a já se zpětně divila, že na té hlavě ještě něco mám! Takže jsem začala ve velkém objednávat doplňky stravy (za záchranu mé hřívy bych dala cokoliv) na podporu růstu vlasů a druhý den mi ještě kamarádka doporučila přípravky od Revalid, že ji kdysi moc pomohly, takže jsem vytvořila ještě další objednávku.

Takže myslím, že to by na úvod bylo vše - objasnila jsem své zjištění důležitosti doplňků stravy. A co přesně mě k tomuto zjištění dovedlo. Teď jen věřit, že se vše dá zase do normálu. A já se tedy vrhnu na to, že vám ukáži, co vše jsem si objednala. Co se týče celkové ceny, tak jsem se tedy vyšplhala na částku, které jsem původně rozhodně nechtěla dosáhnout 😁


Začnu asi tedy těmi produkty, které jsem si koupila kvůli mému padání vlasů. Jedná se jak o doplňky stravy, tak i kosmetické produkty.


Nejdřívwé bych začala švýcarskou značkou Revalid, od které mám produktů nejvíce. 


Jelikož se mé zásoby šampónů a kondicionérů postupně tenčí, tak jsem si je rovnou od této značky také vzala.


Jejich revitalizující proteinový šampon je určen pro řídnoucí, jemné nebo poškozené vlasy a pečuje i o vlasovou pokožku. Je vhodný jak pro muže, tak i pro ženy a pro všechny typy vlasů. Cena je 191Kč za 250ml.


Revitalizující kondicionér je vhodným doplňkem k šamponu. Posiluje vlasovou strukturu a usnadňuje rozčesávání, dodává vlasům hebkost, pružnost a lesk. 250ml stojí 205Kč.


To je vše ze základní péče o vlasy. Uvidím, jak se mi produkty osvědčí a zda v budoucnu vyzkouším třeba i další,

Pak tu mám od Revalidu speciální péči o vlasy, respektive vlasovou pokožku. A to vlasové tonikum, které by mělo bránit vypadávání vlasů a podporovat jejich růst. Účinné látky zabraňují procesu stárnutí vlasového folikulu a podporují celkové zdraví vlasů. Posiluje vlasy, chrání před poškozením a usnadňuje rozčesávání. Dvacet 6-ti ml dávek stojí 399Kč, kdy při intenzivní péči by se mělo tonikum aplikovat 2x denně, a tudíž by vystačilo na pouhých 10 dní a kůru je třeba provádět 2 až 3 měsíce.


A druhou speciální péčí, kterou jsem si objednala, je Regrowth serum - sérum obnovující růst vlasů, snižující jejich vypadávání a zvyšující hustotu vlasů. 50ml balení stojí 649Kč a vystačí přibližně na 14-ti denní terapii.


A jako poslední tu mám vnitřní výživu, tedy tobolky, které by měly příznivě působit na růst vlasů, ale mimo to i zpevňovat nehty. Na výběr mají různě velká balení. Já si vzala balení 120 tablet za 519Kč.


Pak tu mám různé další doplňky stravy na vlasy od různých značek, které jsem si objednala původně.


Nejdříve mě zaujalo balení, které slibuje 3-měsíční kůru a jako dárek náušnice s krystaly Swarovsky. Jedná se o značku DonnaHair. Tabletky by měly celkově zlepšovat a posilovat vlasy a zabránit jejich zvýšenému vypadávání. Tato 3-měsíční kůra i s dárečkem mě vyšla na 555Kč.


Dále tu mám Clinical hair-care 60+30 tablet a tentokrát s dárkem v podobě arganového oleje. Tento doplněk stravy obsahuje velmi účinný Keratin Renewal System, který dodává vlasovým buňkám živiny pro tvorbu keratinu. Navíc je přípravek obohacen o Nutrikomplex, jenž obsahuje důležité vitaminy a minerály. Dokonce by měl i omezovat šedivění. Toto balení stojí 399Kč.


Balení Plantur39 obsahuje 60 kapslí za 384Kč. Vitaminy a obsažené stopové prvky by měly přispívat k normálnímu stavu vlasů ale i pokožky.


A jako poslední Methionin 500 obsahující 100 tablet (za 311Kč). Tento produkt má opravdu záběr, co se účinků týče. Je vhodný k užívání při zvýšeném tělesném výkonu. Napomáhá odbourávat toxiny z těla, snižovat nadváhu, hladinu cholesterolu v krvi a zlepšovat výživu vlasů, nehtů a pokožky.


To je z oblasti produktů v péči o vlasy (vnitřní i vnější) vše. Dále pouze přelétnu, co jsem si objednala dále, jelikož se už nejedná o kosmetické ani "zkrášlující" produkty.

Na mé křeče a problémy se srdcem jsem si vzala již osvědčený Dologran ve čtyřech různých variantách. Jedná se o hořčík a vápník, který může být v kombinaci s dalšími minerály/vitamíny.


Co mám také osvědčené a asi nemá smysl zkoušet něco jiného, jsou kartáčky Curaprox. 


A jelikož se chystám na dovolenou do přírody, tak poprvé zkusím i repelent.


A na mé neustálé trápení se suchým okem zkusím tyto oční kapky.


Tak to je vše z mých tří objednávek. O zkušenosti s výrobky se určitě podělím v nějakém videu či při jiné příležitosti 😊

Zatím se mějte krásně a užívejte léta 🌞

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš čas strávený komentováním tohoto článku :-)